|
||||||||
|
‘Everett Parker’ is het pseudoniem dat wordt gebruikt door de Zweedse folk- en Americana-zanger en songschrijver Daniel Böjesson uit Borås sinds hij aan zijn muzikale loopbaan begon in 2006. Wij kregen hem en zijn werk al op bezoek bij ‘Rootstime’ sinds 2011 toen we zijn eerste EP “Run For The Uppercut” introduceerden. Daarna volgden nog twee full-cd’s met “Irrevocably Human” uit 2013 en “Outbound Travelin’ Craizies” uit 2021. In de songs op deze vroegere albums vertelde Everett Parker vaak verhalen over verzonnen liefdes en relaties of in zijn verbeelding ontstane ‘murder ballads’. Deze maand bracht hij een nieuwe EP uit onder de titel “Where Everything Is Nothing”, een album met amper vijf liedjes maar deze keer wel rond een wat zwaarder thema, namelijk ietwat somber, verbitterd, persoonlijker en diepgravend tengevolge van een identiteitscrisis die deels veroorzaakt werd door de vele verhuizingen en relatiewijzigingen die hij in de voorbije tien jaar heeft doorgemaakt. Het besef dat je in de korte tijd op deze wereld zoveel mogelijk moet proberen te genieten van het leven en dat er altijd een lichtje schijnt aan het einde van de tunnel zit ook verwerkt in de songteksten bij de vijf nummers op dit minialbum. De openingstrack “Worms” hebben we hier meegegeven op de audiovideo bij deze recensie. De andere songtitels verwijzen eveneens naar deze analyses: “The Water”, “Follow The Tail”, “Damn Good Coffee” en slotsong “Central Station V3”. Ter info: deze nieuwe EP van Everett Parker zal enkel in digitale uitvoering op de markt worden gebracht, dus alleen na het downloaden volledig te beluisteren zijn. (valsam)
|